Regulament

Asociaţia Cadrelor Militare de
Căi Ferate şi Transporturi ( ACMCF )
Nr. 410/27.06.2002
Bucureşti 



ATRIBUTIILE MEMBRILOR CONSILIULUI DIRECTOR

ŞI AI BIROULUI EXECUTIV


A. Comune membrilor Consiliului Director:
1.   Să cunoască şi să îndeplinească cu bună credinţă prevederile Statutului Asociaţiei, hotărârile Conferinţei şi sarcinile stabilite în organele de conducere;
·        să acţioneze cu simţ de răspundere, competenţă, operativitate şi spirit de prevedere în îndeplinirea atribuţiilor ce şi le-au asumat.
2.   Veghează la păstrarea caracterului obştesc, apartinicnon-profit şi de independenţă al asociaţiei.
3.   Asigură, în limita posibilităţilor şi în mod echitabil, protecţia socială corespunzătoare membrilor Asociaţiei şi familiilor lor şi îi sprijină în rezolvarea unor probleme personale şi în obţinerea unor drepturi ce li se cuvin în mod legal.
4.   Acţionează pentru creşterea numerică a ACMCF prin asocierea voluntară a cadrelor militare active, în rezervă (retragere) şi salariaţilor civili care activează sau au activat în unităţile şi formaţiunile militare de căi ferate.
·        Cerere (adeziune), taxa de înscriere, cotizaţia anuală.
5.   Convoacă toţi membrii Asociaţiei la fiecare activitate prevăzută în plan şi atunci când au loc evenimente deosebite şi importante, pe baza repartiţiei stabilite (precum şi în cazul decesului unui camarad).
6.   Participă la elaborarea raportului anual de activitate şi a dării de seamă, întocmind capitolul (subcapitolul) privind problemele de care răspunde în Consiliul Director.
7.   Participă la activităţile de informare a cadrelor militare în rezervă (retragere) pentru a fi în măsură, la nevoie, să-şi pună cunoştinţele şi experienţa în slujba apărării ţării.
8.   Propune şi participă la organizarea activităţilor pentru menţinerea şi dezvoltarea legăturilor colegiale, prieteneşti şi de camaraderie între cadrele care au lucrat în unităţile şi formaţiunile militare de căi ferate.
9.   Atrage sponsori în sprijinirea logistică (materială şi financiară) a unor acţiuni organizate, precum şi donaţii băneşti în folosul asociaţiei.
·        Sumele se depun în contul asociaţiei sau se eliberează chitanţe.
10. Angajează Asociaţia şi Consiliul Director al acesteia numai în limitele prevăzute de Statut şi conform celor stabilite în comun.
11. Participă la stabilirea concretă a programului fiecărei acţiuni şi îşi asumă răspunderi precise pentru asigurarea reuşitei acesteia.
12. Informează Consiliul Director şi Biroul Executiv la fiecare întrunire asupra măsurilor luate, stadiul organizării şi ajutorul necesar desfăşurării în cele mai bune condiţii a acţiunilor ce îi revin ca atribuţii.

B. Preşedintele Asociaţiei

1.   Coordonează, îndrumă şi sprijină activitatea fiecărui membru al Consiliului Director şi al Biroului Executiv.
·        Este informat şi informează cu regularitate despre toate acţiunile întreprinse şi problemele nou apărute.
2.   Organizează participarea cadrelor militare în rezervă (retragere) la activităţi ce se desfăşoară în unităţile şi formaţiunile militare de căi ferate şi transporturi.
·        Primirea recruţilor, depunerea jurământului militar, trecerea în rezervă a unor cadre militare, ziua unităţii şi armei de căi ferate, aplicaţii demonstrative şi exerciţii tehnice, depuneri de coroane jubiliare, alte activităţi.
3.   Coordonează, îndrumă şi sprijină activitatea filialelor teritoriale ale ACMCF (inclusiv înfiinţarea acestora în alte garnizoane din ţară).
4.   În baza Protocolului nr.172 din 20.05.1997 de afiliere va acţiona ca în Colegiul Director al UNCMRR să fie discutate şi reţinute problemele specifice ale ACMCF privind: grupa a II-a de muncă, reactualizarea pensiilor, atragerea unor membri în activităţi sociale şi altele.
5.   Ţine permanent legătura cu veteranii de război şi întocmeşte împreună cu aceştia curriculum vitae pentru documentare şi editare.
6.   Răspunde de elaborarea şi editarea în anul 2002 a Anuarului Cadrelor Militare de Căi Ferate şi Transporturi, iar în trim. I/2003 a volumului “Înaintaşi, veterani şi continuatori ai armei Căi Ferate şi Transporturi”

C. Secretarul General. Şeful Departamentului organizare şi colaborări

1.  Întocmeşte planul anual de activitate a asociaţiei, îl supune aprobării Consiliului Director şi hotărârii Conferinţei ordinare a ACMCF.
·        Urmăreşte permanent îndeplinirea planului anual, prevenind din timp pe cei responsabili asupra termenelor, la fiecare şedinţă a Consiliului Director şi Biroului Executiv.
2.  Pe baza discuţiei prealabile cu preşedintele şi/sau vicepreşedinţii asociaţiei, pregăteşte şedinţele Consiliului Director şi Biroului Executiv şi convoacă membrii acestora la locul, data şi ora convenite.
·        La fiecare şedinţă va fi convocată şi Comisia de  Cenzori prin preşedintele ei.
3.  Menţine legătura cu UNCMRR şi AOG, cu alte asociaţii şi fundaţii cu care s-au încheiat protocoale de afiliere sau colaborare aprobate de Conferinţa Asociaţiei.
·        Organizează participarea membrilor asociaţiei la unele acţiuni ale acestora şi invită reprezentanţii lor la unele acţiuni desfăşurate de ACMCF.
4.     Stabileşte datele şi locurile de desfăşurare a activităţilor prevăzute în planul anual, le supune hotărârilor Consiliului Director şi pe această bază obţine aprobările necesare de la cei îndreptăţiţi să le acorde.
·        Dacă este cazul, încheie note de convorbiri sau protocoale de accept cu obligaţii şi răspunderi reciproce.
5.     Ţine legătura cu unităţile şi formaţiunile militare de căi ferate şi transporturi pentru coordonarea reciprocă şi desfăşurarea în comun a unor activităţi, cu participarea deopotrivă a cadrelor militare active şi în retragere.
·        Documentare, schimburi de experienţă, simpozioane, marcarea unor momente istorice importante.
6.     Analizează şi propune pentru avansare la gradul următor şi acordarea de titluri, ordine, medalii sau alte distincţii celor mai activi membrii ai asociaţiei

D. Vicepreşedinte I. Şeful Departamentului tradiţii, memorialistică şi locuri istorice

1.   Continuarea acţiunii de adunare a unor documente, obiecte, lucrări personale, fotografii, schiţe sau proiecte, alte materiale şi activităţi ale unor personalităţi ale armei de căi ferate şi transporturi care să îmbogăţească exponatele şi fondurile de documentare ale Muzeului Armei din cazarma Chitila şi muzeul unităţii de căi ferate din garnizoana Aiud.
·        Intervenţii susţinute pentru ca Muzeul Armei Chitila să devină secţie a Muzeului Militar Naţional (eventual mutarea în incinta sa).
2.   Încurajează şi sprijină membrii asociaţiei pentru redactarea unor memorii, lucrări de istorie, studii şi analize, alte lucrări  cu subiecte din activitatea trupelor de căi ferate şi organelor de transporturi militare.
·        Prezentarea celor mai reuşite lucrări la reuniunile periodice ale Asociaţiei şi la întâlnirile cu cadrele active din unităţile şi formaţiunile de căi ferate.
3.   Conduce studierea materialelor de arhivă şi continuarea documentării pentru completarea Istoriei Trupelor de Căi Ferate şi Istoriei Organelor de Transporturi Militare în vederea reeditării lor în anii viitori
4.   . Asigură întocmirea evidenţei momentelor şi locurilor importante din trecutul trupelor de căi ferate şi organelor de transporturi militare, precum şi a persoanelor participante  la aceste momente începând cu primele Companii de căi ferate şi primele Birouri de transporturi militare.
·        în limita posibilităţilor financiare (sponsorizări, donaţii) să se marcheze aceste locuri cu plăci, efigii, busturi şi monumente.

E. Vicepreşedinte II. Şeful Departamentului probleme sociale, protecţie şi ajutor

1.   Acţionează pentru obţinerea unor drepturi specifice pensionarilor militari din arma de căi ferate: - permise de călătorie gratuită pe calea ferată, încadrarea în grupa a II-a de muncă începând cu 1956, acces la casele de odihnă şi tratament, bazele sportive şi de agrement ale CNCF „CFR” S.A. în aceleaşi condiţii ca şi personalul căilor ferate, precum şi facilităţi pentru deplasări în străinătate organizate prin CNCF „CFR” S.A..
2.   Urmăreşte realizarea recorelării pensiilor şi indexarea lor la nivelul inflaţiei şi creşterii preţurilor.
3.   Organizează asistenţa în caz de boală, accident sau deces a unor camarazi, precum şi participarea la ceremonii religioase şi militare de înmormântare ale membrilor asociaţiei.
4.   Conduce gestionarea fondului de ajutor (50% din cotizaţie), cheltuielile efectuându-se cu aprobarea Biroului Executiv.

F. Vicepreşedinte III. Şeful Departamentului juridic, relaţii publice, imagine (presă, tipărituri) şi întâlniri jubiliare

1.   Studiază, propune şi organizează acţiuni de  petrecere  a timpului în aer liber de către membrii asociaţiei şi familiile acestora, inclusiv prin organizarea vizitelor periodice în garnizoanele cu unităţi şi formaţiuni militare de căi ferate şi transporturi.
2.   Organizează, sub coordonarea preşedintelui şi secretarului general, întâlnirile jubiliare ale promoţiilor de absolvenţi ai Şcolilor Militare, Academiei de Înalte Studii Militare şi Cursurilor post-academice de transporturi militare.
·        în acest scop se stabileşte grupul de iniţiativă format din reprezentanţii promoţiilor jubiliare (la împlinirea unui cumul de 5 ani).
·        cu sprijinul membrilor asociaţiei şi a instituţiilor de învăţământ va realiza o evidenţă a tuturor promoţiilor de cadre militare de căi ferate.
3.   Publicarea unora materiale despre asociaţia noastră în presa militară şi civilă locală şi centrală.
·        Adunarea materialelor elaborate de membrii Asociaţiei şi pregătirea lor în vederea publicării în volume cu ocazia diferitelor aniversări.
4.   Îmbunătăţirea cadrului juridic al relaţiilor A.C.M.C.F. cu M.Ap.N. şi structurile subordonate acestuia;
·        Actualizarea O.G. 42/03.12.1991;
·        Contribuţii la legea veteranilor.
5.   Revederea legislaţiei pentru recorelarea pensiilor militare;
·        Nedreapta O.U. nr.166/06 decembrie 2001;
·        Neindexarea sumei rămase de plată
6.   Promovarea imaginii armei şi asociaţiei prin scrierea de articole în presă;
·        Inclusiv profiluri biografice.

G. Trezorierul Asociaţiei. Şeful Departamentului buget-finanţe

1. Ţine evidenţa şi actualizează registrul de încasare a taxei de înscriere şi cotizaţiei de membru (trimestrial/anual), ţine separat evidenţele surselor de venituri: taxa de înscriere, cotizaţia, sumele (cotele) de la filiale, donaţii şi sponsorizări, sumele rămase de la acţiuni anterioare, bonurile de valoare şi alte surse.
2. Ţine evidenţa financiară a asociaţiei, în conformitate cu legislaţia existentă şi precizările scrise ale Comisiei de Cenzori.
·        Instituie, păstrează şi înmânează la cerere Comisiei de Cenzori Registrul de control al activităţii financiare.
3. Încasează cu regularitate taxa de înscriere şi cotizaţia de membru, trimestrial/anual, pe bază de registru şi eliberând chitanţe din chitanţierul numerotat, ştampilat şi înregistrat în registrul unic al documentelor.
·        Aplică ştampila şi semnează în carnetul de membru.
4. În acelaşi mod încasează donaţiile, sumele din sponsorizări, sumele rămase necheltuite de la acţiunile anterioare sau din alte surse, dacă acestea nu sunt depuse în contul asociaţiei la CEC.
5. Depune în contul asociaţiei deschis la CEC sau pe certificate de depozit cu dobândă lunară/trimestrială sumele încasate, în 48 de ore de la efectuarea operaţiuni.
·        Evidenţiază imediat dobânda ce revine asociaţiei la schimbarea certificatelor de depozit pe termen.
6. Întocmeşte bugetul anual de venituri şi cheltuieli al asociaţiei, îl supune discuţiei Consiliului şi aprobării Conferinţei ordinare.
·        Urmăreşte permanent încadrarea cu stricteţe a cheltuielilor în prevederile aprobate, precum şi realizarea sumelor propuse la venituri.
·        Informează trimestrial Consiliul Director asupra veniturilor şi cheltuielilor, pe baza extrasului de cont.
·        Prezintă Consiliului Director observaţiile Comisiei de Cenzori şi propune măsuri pentru rezolvarea lor.
7. Plăteşte (virează, varsă) trimestrial în primele 10 zile ale următorului trimestru, către UNCMRR, cota de 5% din taxa de înscriere şi cotizaţiile încasate de la membrii titulari ai ACMCF.
8. Trimestrial, până la 10 ale lunii, întocmeşte decont pentru restituirea cheltuielilor cu transportul şi convorbirile telefonice în interesul asociaţiei, în limita sumelor aprobate prin buget.
·        Restituirea se face în funcţie de posibilităţi, numai din cotizaţii, şi după efectuarea celorlalte cheltuieli legale.

H. Secretarul Asociaţiei. Şeful Departamentului evidenţă şi arhivă

1.   Desfăşoară acţiuni susţinute de atragere a noilor membri în asociaţie şi ţine evidenţa acestora separat: membri titulari, membri de onoare şi membri filialelor teritoriale.
·        Ţine evidenţa carnetelor de membru şi asigură completarea lor pentru noii primiţi.
2.   Asigură permanent completarea în registru a tuturor datelor de evidenţă şi actualizarea lor. Separat, ţine evidenţa pe promoţii şi se preocupă de actualizarea acesteia (domiciliu şi telefon)
3.   Actualizează, împreună cu trezorierul asociaţiei, registrul de evidenţă a încasării cotizaţiei trimestriale/anuale şi a taxei de înscriere.
4.   Instituie şi păstrează registrul (dosarul) cu procesele verbale încheiate în şedinţele Consiliului Director şi aduce la cunoştinţa acestuia stadiul îndeplinirii hotărârilor anterioare.
5.   Constituie şi păstrează arhiva ACMCF pe care o încheie şi sigilează anual, după Conferinţa asociaţiei.
·        din documentele acesteia păstrează numai pe cele care privesc activitatea noului an.
·        nu scoate din dosarele asociaţiei şi nu înmânează altor persoane copiile documentelor fără acordul scris al preşedintelui sau secretarului general (această aprobare scrisă va fi înregistrată ca document).
6.   Instituie şi păstrează registrul cu evidenţa documentelor elaborate, primite sau expediate de ACMCF (registrul unic al documentelor.



Notă: Aceste atribuţii au fost aprobate în şedinţa Consiliului Director din 27.06.2002

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu